2011. szeptember 26., hétfő

Megnéztem a videót, amit Lacus feltöltött, és nagyon tetszett! Krisztián stílusa nekem bejött, tetszett, hogy ilyen pimasz és provokatív volt.
Tök jó volt a prezije! Az eleje nagyon tetszett (myspace, mytube meg nem tudom mi volt még...), de egészében is jó volt.
Még a videó előtt elolvastam, hogy ki is a srác (a videó alatt), és durva, hogy 19 évesen a MindMapping certifikált trénere! Na, ő aztán bennszülött. De abban igaza van, legalábbis én is így gondolom, hogy a digitális bennszülötteken belül van 2 csoport: a "függők" és a "korral haladók" (saját szóhasználat).
Néha nem értettem, hogy miről dumál, többek között még mindig kínai nekem a napster és a flickr... Mik ezek? Ilyenkor nem kicsit éreztem magam öregnek... Pár évvel fiatalabb mint én, és nem értem, hogy mit beszél! Mintha az öcsémmel társalognék...

Hogy a tartalomról is szóljak pár szót, én egyetértek Krisztiánnal mindenben. A sulik tényleg nem fejlődnek a technikával, de még a gondolkodásmenetével sem! Az, hogy a tanár nem érti, hogy a diákok miért tudnának tanulni a mindmapp-ekből, az a magánügye, de miért hiszi azt, hogy attól, hogy neki nem megy, a diáknak sem megy? Na, én meg ezt nem értem...
A "digitális" és "analóg" kreativitás kifejezések nekem is újak voltak, de tényleg kell a kreativitáson belül is ez a két kifejezés.
Egyébként az nem teljesen helyes, hogy nem tanítanak arról semmit, amivel együtt fejlődünk, mert nekem profin megtanították, hogy hol van az egér, a monitor, a billentyűzet, a gépház... :) Sőt, volt egy olyan program, amivel a gépelést lehetett gyakorolni időre. Még versenyeztünk is az osztálytársaimmal (Ez kb. 3.-os koromban volt.) Az érdekes csak az, hogy gyorsan gépelni msn-ezés közben tanultam meg, nem áltsuliban... :)

Már órán is feszegettem annak a kérdéskörét, hogy miért ne haladjunk a korral, mi (gyógy)pedagógusok? Változik a kultúránk, és ezzel nekünk is változnunk kell, mert különben olyanok leszünk mint a nagyszüleink, hogy nem értjük amit az unokánk beszél, csak mindez azelőtt következik be, mielőtt gyerekünk születne...
Szerintem meg kellene találni az arany középutat: mi az a tudás, ami univerzális, és mindig az alapintelligencia részének kell maradnia, és mi az, amit ki lehet cserélni a modern infókra?
Szóval én amellett vagyok hogy mivel digitális világban nőnek fel a ma emberei, ezért merjük használni a digitális eszközöket! Miért lenne ciki, ha a diák mutatná meg, hogy hogyan működik egy ilyen kütyü, aminek a nevét sem tudom?
Szerintem igaza van Krisztiánnak abban, hogy ha a kütyük bármelyikét használhatnák a diákok az iskolában is, jóval kreatívabb, interaktívabb és a hatékonyabb lenne az oktatás. A saját nyelvükön kapnák az információkat, és így talán az is befogadhatóbb lenne nekik, ami egyébként nagyon távoli vagy elméleti. Persze ehhez olyan tanárok is kellenek, akik szintén használják a digitális eszközöket, akik képesek tanulni a diákjaiktól, és akik kreatívak többek között.
És ha még a tankönyvek is elérhetőek lennének online... a tankönyvbiznisz tuti csődbe menne...

Azért félre ne értsetek, nem a papír ellen vagyok, én is szeretek újságot meg könyvet olvasni, de haladni kell a korral, és nyitottnak lenni az újra. Szóval vegyük fel a kesztyűt és haladjunk a "fiatalokkal"! :)

2 megjegyzés:

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  2. Teljesen egyetértek veled Nóri abban, hogy igenis haladnunk kell a korral, meg kell ismernünk és mernünk kell használni a digitális eszközöket, lépést kell tartanunk a fiatalabb generációval a folyamatosan fejlődő digitális világban, mert ha ezt nem tesszük, egy idő után képtelenek leszünk megérteni az akár tőlünk csak pár évvel fiatalabbak mondanivalóját, gondolkodását.
    Én ezzel a ténnyel a minap a gyakorlatom során is szembesültem, amikor az egyik hetedikes diákkal a kezében lévő nagyon modern játékról beszélgetve csak minden harmadik szavát értettem meg...(Én még lemaradtam valahol a tetrisznél...)
    Fontosnak tartom felhívni a pedagógusok figyelmét (akár az ilyen, kissé provokatív előadással, vagy a múlt heti órán látott videóval is) arra, hogy vegyék észre és értsék meg a különbséget a digitális generációk között, ismerjék meg az igazi digitális bennszülöttek világát és a hatékony nevelésük-oktatásuk érdekében a lehetőségekhez mérten alkalmazkodjanak igényeikhez, szükségleteikhez.

    VálaszTörlés